Meld kozijnreparatie of maak een terugbelverzoek
Op reviewsite Trustpilot hebben 766 bewoners het bezoek van een SKK-monteur beoordeeld. Met een gemiddelde van 4,5 (van de 5) sterren komen we goed uit de servicebus en drie SKK-monteurs steken er met kop en schouders bovenuit. Deze monteurs werden onlangs door collega’s in het zonnetje gezet. Één ervan, Christiaan Remers (57) uit Hoogwoud, was zich van geen Trustpilot bewust. Hoe zorgt hij toch steeds voor blije bewoners?
De bewoner is belangrijker dan de reparatie
“Ik wist helemaal niet dat mensen online reviews konden geven. Ik was verrast en natuurlijk trots op mijn hoge score.” vertelt Christiaan. “Ik kom al 28 jaar dagelijks bij mensen over de vloer. Sinds 12 jaar als SKK-servicemonteur. Uit ervaring weet ik dat mensen het erg waarderen als je netjes werkt. Dat hoor je altijd als eerste terug. Pas in tweede instantie gaat het over de reparatie. Waar ik ook kom, ik leg altijd netjes een kleedje neer en laat geen kruimel achter. Dat zou ik zelf ook willen als een monteur bij mij thuis komt. Ik focus mij vervolgens op de klus en ik werk overal even netjes. Ook als je bij mensen komt die zelf minder netjes zijn. Tenslotte weet je niet wat voor problematiek er achter een huishouden schuilgaat en dat is ook niet de reden van mijn bezoek.”
De noordelijke mentaliteit
“Tijdens mijn werk vertegenwoordig ik de zaak. Misschien is het een generatiedingetje, maar ik heb altijd geleerd om met twee woorden te spreken. Het werkt ook prettig om beleefd en respectvol met elkaar om te gaan. Daarom werk ik ook graag bij SKK. In de kop van West Friesland zijn werkgevers toch wat rauwer. Bij SKK zit de noordelijke mentaliteit in de cultuur opgesloten. SKK staat voor haar personeel: er is altijd begrip en een luisterend oor. Ik krijg er het volste vertrouwen, want ze weten dat je er alles aan doet om je werk goed te doen.”
Dit laat ik niet meer los
“De klant die ik zelf vijf sterren geef? Haha, nou mensen krijgen altijd een brief van tevoren met het verzoek om ruimte vrij te maken. Maar die brief wordt slecht gelezen, dus in de praktijk moet de bank nog aan de kant gezet en de vensterbank leeggeruimd. Hierdoor kan ik minder efficiënt werken en dat vind ik jammer. Dus de bewoner die de brief heeft gelezen en ruimte heeft vrijgemaakt, die krijgt van mij vijf sterren.
Ja, dat mensen je online beoordelen, dat zit nu wel in mijn achterhoofd. En eerlijk gezegd vind ik het wel prettig want het stimuleert mij om mijn werk goed te blijven doen. Ook in de toekomst wil ik natuurlijk in de top drie van goed beoordeelde monteurs zitten. Deze mooie positie, daar blijf ik voor strijden.”